TRANSPORT GRATUÏT PER ALS ESCOLARS QUE VISITEN CA NA PUTXA
Coincidint amb la celebració aquest dimecres, 26 de gener, del Dia Internacional de l’Educació Mediambiental, el conseller de Presidència i Gestió Ambiental, Vicente Roig, ha anunciat que el departament posa a disposició dels centres escolars que així ho demanen un servei d'autobusos gratuït que garanteixi el trasllat dels alumnes des del seu centre fins a l'Àrea Ambiental de Ca na Putxa.
Roig ha explicat que aquesta demanda, impulsada pel professorat de l’IES Sa Colomina, “ha estat recollida i així donam resposta a l’inconvenient que suposa per als alumnes i el centre haver d’assumir el cost econòmic de l’autobús per arribar i tornar de l’Àrea Ambiental de Ca na Putxa”. Aquest curs escolar la visita a aquesta aula ha estat inclosa per primera vegada dintre de l’Oferta Educativa ambiental del Consell, amb molt bona acollida per part dels centres educatius, oferint la possibilitat als alumnes visitants de conèixer les noves plantes de tractament de residus urbans, on es duen a terme processos de selecció de residus i tractament de la matèria orgànica.
Les visites s’inicien a les 10.00 del matí i tenen una duració aproximada de 3 hores i finalitzen a les 13h. Durant l’activitat s’explica el funcionament de les diferents instal·lacions: planta de triatge d’envasos i residus en massa, planta de tractament de matèria orgànica i dipòsit controlat de residus no perillosos i posteriorment es realitza un recorregut guiat per les instal·lacions de l’Àrea ambiental de Ca na Putxa.
Amb la recent implantació de la recollida de matèria orgànica a l’illa d’Eivissa s’ha inclòs dos tallers nous a l’Oferta Educativa del Consell, adaptats a diferents nivells de l’ensenyament: contes per als més petits, tallers de «correcolors» per aprendre a reciclar jugant al pati, taller de reciclatge, en el que s’explica la gestió de residus a l’illa d’Eivissa, un taller per aprendre a fer paper reciclat i per als alumnes més grans tallers que els introdueixen els conceptes més avançats, un d’ells d'economia circular i l’altre en el que se’ls dóna a conèixer l’impacte ambiental de fabricació de roba (anàlisi del cicle de vida d’una camiseta de cotó) i reflexionen sobre el consum responsable.
A la seua visita a l’IES Sa Colomina, on ha pogut conèixer “el gran treball que es fa en matèria d’educació i sensibilització ambiental, especialment amb els alumnes de l’aula UEECO el que es ha dut a guanyar diversos premis” Roig ha assenyalat que amb aquesta oferta educativa, també adreçada a la ciutadania en general “s’ha d’aconseguir assolir una màxima implicació de tots els implicats en la prevenció, separació en origen i correcta gestió dels residus”.