La gestió mancomunada de les deixalleries permet que qualsevol ciutadà de l’illa pugui dipositar els seus residus a la deixalleria que més li convengui, independentment del municipi on visqui.
Les deixalleries, com a part de la recollida municipal, poden ser utilitzades per la ciutadania en general, comerços, oficines i serveis.
A l’entrada, l’usuari s’ha d’identificar amb el DNI vigent i facilitar la informació dels residus a dipositar. Amb aquesta informació es genera una fitxa d’identificació i ja es pot accedir a les instal·lacions amb el vehicle.
El vehicle s’ha d’ubicar sobre la bàscula i, posteriorment seguint les instruccions del personal de les deixalleries, es dirigirà cap a les diferents zones de descàrrega.Els usuaris han de dipositar els materials als contenidors corresponents de cada categoria, excepte els residus perillosos, que seran manipulats pel personal de la deixalleria.
A la sortida, s’emplenarà el registre de residus dipositats i, si escau, s’abonaran els preus públics establerts a l’ordenança fiscal i corresponents a la quantitat de residus que sobrepassin les limitacions que es marquen en el Reglament regulador del Servei de Deixalleries de l’Illa d’Eivissa.